به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران، روز سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۸، جلسه ستاد اکسپو با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف در سالن مروارید نمایشگاه بین المللی ایران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: بحث اطلاع رسانی در اکسپو بسیار مهم است و باید همه را درگیر آن کرد. 

وی با بیان اینکه برش های استانی، تشکلی و دستگاهی برای اکسپو لازم است، افزود: باید صورتجلسات برای آن ها ارسال شود زیرا اولین شان ستاد اکسپو اطلاع رسانی است.

این مقام مسئول دومین هدف اکسپو را اخذ نظرات کارشناسی متخصصان دانست و اظهار داشت: سومین و مهمترین ماموریت ستاد اکسپو تعیین نقش همگانی برای مشارکت در این رویداد است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: اکسپو باید عاید اقتصادی برای کشور داشته باشد و مسیر تبادل فرهنگی را هموار کند و در این مسیر باید استفاده از تجربیات و مطالعات کشورهای دیگر در اکسپو و تجربیات ایران در دوره های گذشته نیز باید در راس اقدامات قرار گیرد. 

در ادامه، بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در جلسه امروز ستاد اکسپو به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: تاکنون جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور داشته و گزارش اقدامات انجام شده را به وی ارائه داده ایم.

وی ارتباط با تشکل ها و سازماندهی حضور آن ها با همکاری سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی ایران و اتاق مشترک ایران و امارات را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد و افزود: تهیه لیست اقلام قابل عرضه در پاویون توسط کمیته اقتصادی، ابلاغ دستور حضور و همکاری روسای سازمان های صمت استان ها در ستاد اکسپو ۲۰۲۰ از سوی دفتر قائم مقام وزارت صمت و تقاضای معرفی جاذبه گردشگری به منظور پخش زنده آن در پاویون از استانداران سراسر کشور از دیگر اقدامات در این مسیر بوده است.

حسین زاده ادامه داد: مکاتباتی نیز در جهت تهیه بسته های اجرایی بخش گردشگری و گردشگری سلامت با وزارت میراث فرهنگی صورت گرفته است و به منظور ورود سرمایه های خارجی و تهیه برنامه و بسته های اجرایی لازم نامه ای به وزیر اقتصاد از طرف وزیر صمت ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران از مکاتبه با ایدرو و ایمیدرو به منظور حضور در اکسپو ۲۰۲۰ خبر داد و افزود: همچنین پیمانکار مدیریت کنترل پروژه نیز انتخاب شده و در حال انجام تشریفات قانونی انعقاد قرار داد هستیم.

وی همچنین به امضای قرارداد ساخت پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی اشاره کرد و گفت: پس از آن هم مراسم کلنگ زنی به منظور آغاز بکار ساخت پاویون برگزار شد.

آریا مجیدی دبیر ستاد اکسپو نیز در بخشی از این جلسه، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی برای برپایی بهتر پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی با دستگاه های مختلف برگزار شده و همکاری ستاد اکسپو با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز کلید خورده است.

وی همچنین از اجرای آزمایشی پاویون ایران برای رفع اشکالات موجود پیش از اکسپو ۲۰۲۰ دبی خبر داد و اعلام کرد: تا یک ماه قبل از اکسپو مانور اکسپو انجام می شود.

امکان ارسال نظرات نیست.